Friday, September 21, 2012

CoRnFlAkEs MaDu

Bismillahhirrahmannirrahim...
 
Salam Jumaat yg indah permai...ehehehee berayat2 lak aku di hari Jumaat nih..ada ke yg rindu sama gue..ekekekeee slalu lah buat ayat2 perasan kan? hari nih terasa nk mengapadet lak..saje2 je test kelancaran internet kt opis nih..eh boleh lak nk upload gambo..maka tertaip lah entry baru hr nih...tajuk cornflakes madu..tapi cerita merapu..haha org tayang kueh raya time belum raya, aku lak tayang lepas dah habis raya, buat pun masa dh nk habis raya.. 09/09/2012 (sbb ada kt gambo tu).. kes malas lah nih..tangguh punye tangguh punye tangguh..akhirnye jadik gak..itupun ada peristiwa masa tgh masukkan dlm paper cup tuh...hehe aku dpt panggilan yg klinik tempat kerja ku di rompak...uwaaa menangis adik aku menyiapkan sensorg..sian dia..apa2 pun terima kasih banyak2 ye Lela.. suka buat biskut nih sbb senang nk buat dan cepat habisss....
 
Sumber Rujukan: Hana Memories

Bahan-bahan
  • 250gm cornflakes (kotak kecil)
  • 125gm butter (1/2 buku)
  • 1/2 cawan gula perang (tambah kalau suka manis)
  • 5 sudu makan madu
  • manik warna warni untuk hiasan 
  • 1 cawan kacang badam (optional)
Cara-cara
  1. Campurkan butter dan gula dan masak atas api perlahan hingga gula larut bersama butter
  2. masukkan cornflakes ke dalam adunan yang dah cair dan masukkan madu.ratakan.
  3. masukkan dalam acuan dan taburkan manik warna warni dan bakar selam 10-15 mins atau sampai dasar kekuningan (jap je tau)
 Ha..kat bawah nih tayang kek pulak..my birthday la sape lagi hikhik...bertambah lagi usiaku. Yg bestnye, aku smbut birthday mesti beramai2..sbb kt dlm family pun ramai yg lahir bulan 9, 2 org kakakku smbut anniversary dlm bulan nih gak, kt tempat kerja pun ada 3 org sambut birthday bulan 9 gak, lagi best sbb tarikhnye berturut2 11, 12 & 13hb , so bulan sembilan bulan yg meriah....chewahhh. Gambo kek kt bawah nih adalah pemberian sahabat baik aku sejak sekolah lagi..actually dia dtg utk ambil barang yg dia beli dariku, sambil2 tu dia bawak sakli kek nih...eeeiiii maluuu tapi sukeee...walaupun aku puasa masa tu dan birthday aku esoknye tp aku tetap gak sambut n potong kek tu ngan kawan2 kt opis..hehehe.
Gambo atas nih masa buat jamuan raya kt klinik, so sambut skali birthday kami bertiga...terima kasih semua sbb sudi sambut birthday kitorng.. Segan pun ada, sbb slalu time kitorg je buat meriah2..hehe. sekian, utk hari nih...panjang berjela lak...

No comments: