Wednesday, January 1, 2014

SeTaHuN SuDaH...

Assalamualaikum...

Salam kembali....cewahhh...macam ada peminat je gayanye ye? hikhikhik...sedar tak sedar lebih setahun aku menyepi tanpa apa-apa update....uhuk uhuk berhabuk sudah blogku..ok bismillahirrahmanirrahim...terlebih dahulu aku nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2014 semua...semoga hari-hari yang mendatang dapat kita tempuhi dengan tenang dan sabar dengan ujian-ujian yang bakal dihadapi. Tipulah kan kalau kita tak di uji langsung, sebagai manusia ujian adalah peringatan dari Allah agar kita lebih berhati-hati dalam menghadapi pancaroba kehidupan yang penuh warna-warni ni. Ujian juga buat manusia menjadi semakin matang dalam berfikir dan bertindak. Ok2 takmo bebel2 di sini panjang2...hihihi.



Haaaa...nampak tak tu? 2014 in progress...hihihi. Mari kita reset semula minda kita...yang mana nak berazam tu mari kita set balik azam baru...tiap2 tahun renew pun takpe kan?...mesti orang kata "alahhh tiap2 tahun renew azam...takde perubahan pun" hahaha...memang kadang2 tu betul la apa orang kata...tapi tak salah kan kita renew? sekurang-kurangnya kita punya cita-cita, harapan untuk diri sendiri...mestilah nak yang baik2 kan? sape yang nak boh azam yang negatif kan? Tapi kali ni kita buat lainlah sikit...kita renew dengan doa...semoga Allah bantu kita dalam perjalanan untuk kita mencapai cita2 kita tu...semoga Allah permudahkan segalanya...barulah seronok sikit...sebab kita jadikan Allah sebagai sandaran kita untuk mencapai kejayaan...tapi kita kena ingat jangan ingat Allah masa kita susah je, masa senang lebihlah lagi kan kita kena ingat kepadaNya...ok? tazkirah ini lebih untuk diriku yang lemah ini..semoga yang membacanya juga beroleh manfaat.


 hahaha...taknak panjang2...akhirnya panjang jugak entriku kali ini. Ok...doakan aku berjaya update entri baru setiap hari ye...erkkkk? ye ke setiap hari? hmmm at least sebulan tu mesti ada entri la kan? Amin...
Doakan aku boleh jawab exam esok ye..hahaha ok2 nak study la nih..

No comments: