Tuesday, October 23, 2012

CiCaK BeSaRRRR!

Selamat pagiii...
 
Sape geli ngan natang kt bwh nih? erkkkk...tak bermakna aku letak gambo nih aku x geli ye...kikiki..saje je letak entri baru sbb aku tgh bengong2 nih..dan cari2 gambo nk letak..dah xde gambo makanan dah...maka aku letak lah gambo makhluk Allah nih...hehehe jgn ada yg lempor laptop ke keyboard ke udah le..
 

 
Nak gak cerite kenape aku tangkap gambar natang nih..inilah makhluk penunggu bilik air kt umah aku di pagi2 buta 22.08.2012 (sbb ada kt gambo) yang lepas...perghhhh punyerlah mencabar akal dan mindaku masa tu..korang bayangkan, korang masuk pagi2 utk nk membuang..tup tup tiba2 korang nmpak lak natang nih berkeliaran xde arah nk ke mana...haaa apa korang buat? heehee aku boleh lak masa tu aku terkunci mulut dari nk menjerit sakan...ofkos selalu walau nmpk kelibat aje pun, satu pelaung boleh dengar suara aku menjerit...ekekeke kali nih x sempat lak nk jerit2 sakan..terkedu terus! Dahla besar dari cicak2 biasa...eeeeeuwww! pastu dia masa tu xleh nk panjat dinding nk keluar pulakk..lagilahhh aku gelabah sakan..mana tau dia melilau ke arah aku..mana aku nk pi? hahaha
Alkisahnye...maka menahanlah aku untuk beberapa jam kemudian...muehehe..hanya Allah je tau betapa sengsaranya perut aku masa tuh huhuhuhuuuuu...akhirnye adik aku tolong halau dia..dia pi panjat kt atas palong air kt siling...erkkk..lepas tu, everytime mau masuk bilik air, aku akan pandang atas dulu..seremm ekekeke..senyap jap...
Then, beberapa lama lepas tu erkk x ingat bile..lama gak la..masa aku balik dr kerja aku nmpak natang nih sebijik2 dok mati tergolek kt tepi longkang umah jiranku..maka dengan senang hatinye..aku isytiharkan yg cicak besar dah matii yahoooo...tapi! ada gak tapi..dah hepi2 masuk bilik air tanpa rasa gangguan mental..tetiba baru2 nih masa aku baru hbs mandi nk keluar dr bilik air tu..tetiba aku dengar bunyi pelepap! benda besar jatuh dr atas..aku tengok ler..heeeee ada lagi rupenye dia...uwaaaa cepat2 aku halau ngan air serai wangi afiy hanif tu...sembur2 smpai dia keluar kot tingkap...lepas tu x nmpak dak kelibat dia...sekian. Ok..dah nk pi buat kerja...hehehe ntah apa2 ntah aku nih..sebenarnyer tgh x keruan, bengong, bengang, mcm2 lagi lah..tapi letak cite pasal cicak lak..wakakaka..

No comments: