Saturday, October 20, 2012

SaMbAl TeMpE

Bismillahhirrahmannirrahim...

Selamat pagi Sabtu yg ceria..hek hek..ceria lah sangatttt..
Korang buat apa tu? Tgh masak? Selamat memasak ye..aku tetiba mood nk bekerja di hari Sabtu..ecehcehhh padahal sbb kena jumpa my future staff utk sign agreement..kikiki..speakinglah pulak.


Seperti biasa, gambar makanan yg lama dok memerap dlm memory card..kameranye dh pi melancong ke Gold Coast Australia, maka tinggallah cik memory bersama tuannya di bumi bertuah ini..
Sape kenal ngan makanan kat atas? Org Jawa mesti tak heran dah ngan makanan nih..aku je yg heran..hehe
Sambal ikan bilis ngan tempe..perghhhh menawan qalbu sungguh (utk aku ler tu) salah satu makanan feberet aku, jumpa lauk nih ngan nasi panas2, dah cukup. Tapi kan..aku nih masalah sikit lah bab masak sambal nih..
yg elok kejadian tu, sedang2 je rasanya..tapi kadang2 tu mesti ada yg tak kena..tempe x cukup garinglah, sambal terlebihlah...huhuhu 
Tapi dari pemerhatian aku selama nih, nak buat sambal nih, kena guna tempe yg dlm plastik putih/clear tu..alahhh yg bentuk 4 segi tuuu..baru elok garing je tempenye..sbb aku dh 2 kali kena ngan tempe daun pisang tu..alahhh yg bentuk piramid tuuuu..hehe..dia xmo garing! Gerammm je. Ok2 stop bebel2. Babai..
Ehhhh...korang nak resepi ke? huhu aku dh search (dlm blog faveret aku je) resepi yg sama tapi x jumpa lagi..hehe..mls nk taip sendiri..

No comments: