Sunday, August 20, 2017

ThRoWbAcK; 2.ChAr KuE tEoW

Salam hujung minggu, rajin pulak aku taip entry kali ni ye...hahaha nak cepat sebenarnya ni, rasa macam nak keluar rumah jap..tapi kena selesaikan mop lantai dulu hehehe. Sementara aku tengah rajin ni, mohla kita main campak-campak belakang dulu...
Korang sarapan dah ke? Aku? Biasalah malas nak masak, so tahan dulu la lapar tu hahaha..tu gambar lama ye, tengok tarikh kat gambar tu tahun 2012 kihihkih...sebab tu throwback. 
Ada cerita di sebalik kue teow nih...kenangan aku dengan arwah emak...ye tinggal kenangan je emak aku dah pergi menghadap pencipta kita semua...Al-Fatihah...Allahu sedih pulak aku..bukan bergenang air mata dah ni...hujan terus..
Ni lah menu kegemaran emak aku, suka betul dia kalau aku masak camni..dan sepanjang sakit dia semakin tenat, kue teow ni je antara yang dia mampu telan dengan syarat jangan letak cili langsung.. Alhamdulillah aku terpilih untuk berbakti kepada emak di saat-saat akhir hidup dia. Aku dapat teman emak pergi hospital setiap kali temujanji dia dengan doktor pakar kat Hospital Serdang dengan HUKM untuk sesi radioterapi.


Oklah, rasa macam tak mampu pulak nak teruskan cerita. Jangan tanya resipi ye..aku pun macam tak ingat macam mana nak masak cenggitu dah...nanti-nanti aku cerita pasal emak lagi. Hahaha sekadar kenangan untuk diri sendiri je, entah ada ke orang yang baca blog aku nih...siapa baca? Cer komen..kalau xde komen tu, maknanya aku anggap je aku sorang yang baca.


No comments: