Thursday, November 23, 2017

DaGiNg SuP SiAm

 Lunch set

Assalamualaikum

Ni set lunch yang dah lepas tak ingat bila, tapi agak baru jugak ni. Masak simple-simple je, sebab tak boleh duk dapur lama-lama. hahaha merasa jugaklah aku macam mana mak kita dulu kelam kabut masak bila anak-anak kecik lagi. Ada je bayang-bayang ikut dok tercongok kat pintu dapur sambil nangis tunggu kita... selagi aku tak keluar dari dapur tu, selagi tu lah diorang dok kat situ sambil nangis hahaharu mak nak.

 Daging Sup Siam

Kali ni tak ada resipi yang nak aku kongsi, sebab ni pun masak guna perencah segera je. Guna rencah sup siam Adabi tu...follow je instruction kat paket tu...taraaa siap..hahaha. kebetulan daging yang aku guna ni, Daging batang pinang rasanya...aku ingat daging korban, belasah je la guna...nasib aku baik hari tu, dapat daging part yang best, so senang je masak...sekejap je daging dah empuk.

Budu

Siapa tak makan budu? Aku ni universal bab-bab makanan tambahan ni, semua aku belasah...cuma cencaluk je aku tak berapa makan, sebab aku tak pandai nak adjust tahap kemasinan dia. Sambal belacan pun aku suka yang kedai-kedai siam punye je kot...kalau time lunch kat kedai biasa tu jarang la aku nak pilih sambal belacan, nape ek...maybe sebab tahap kepedasan aku tu tak sehebat pedas orang lain kot. So, universal ke ko jah? hahaha universal la sangattt...

No comments: