Monday, November 20, 2017

SeTaHuN SuDaH: AlFaTiHaH

Sebelum mulakan post ni, aku mintak jasa baik yang membaca kita sedekahkan bacaan Al-Fatihah buat Allahyarhamah Siti Noh Binti Ibrahim...Al-Fatihah..
Jazakumullahu khairan khatira buat yang sudi sedekahkan bacaan Al-Fatihah buat arwah mak..Semoga Allah balas jasa baik anda dengan kebaikan yang melimpah ruah...Aamiin Ya Rabb...

Siti Noh Binti Ibrahim
04.02.1956-16.11.2016


Bismillahirrahmannirrahim...
Aku tak ada kata-kata sebenarnya nak mulakan post ni..
Tapi aku tetap nak taip sesuatu sebagai kenangan, walaupun mood aku masa ni sangatlah 'swing', dengan berdebar risau nak siapkan thesis, nak siapkan assignment yang lain....tak tahu nak kata apa...kadang tu tiba-tiba je kepala aku boleh terus berdenyut, sangat sakit...tapi aku kena kuatkan semangat jugak, demi nak habiskan apa yang dah aku mulakan...
hihihihi tulah gatai sangat nak sambung belajar..
Mak, Dik Yah rindu sangat kat mak... 
Rindu nak salam & cium tangan mak
Rindu nak peluk mak
Rindu nak mandikan mak
Rindu nak teman mak makan
Rindu nak bawak mak jalan-jalan shopping
Rinduu...rindu sangat dengan semua yang kita buat sama-sama
Lepas arwah Abah pergi, kita banyak masa bersama
ke mana-mana pun pergi mesti mak nak ikut sama..
Pergi hospital setiap kali ada appointment dengan doktor, 
setiap kali mak ada sesi radiotherapy
daripada mak boleh berjalan sendiri, 
pastu mak kena berpimpin,
pastu mak kena guna kerusi roda,
sampailah mak terbaring..
banyak sangat kenangan dengan mak...
sampai hari ni masih terbayang-bayang semua tu
Alhamdulillah aku diberi kesempatan untuk jaga mak sepenuh masa 6 bulan terakhir mak di dunia ni...sampailah saat-saat nyawa mak sampai ke penghabisan...syukur
biarlah orang tak paham apa perasaan aku masa tu...
zahirnya orang cuma nampak aku suka tidur dalam kelas setiap kali ada lecture..
tapi aku rasa keberkatan doa mak, masa tu...
Ya Allah rasa amazing sangat...
yelah aku memang tak boleh nak tumpu kat dalam kelas...
memang selalu mengantuk pun...
tapi aku tak pernah missed pergi kelas
Alhamdulillah, result exam aku agak baik masa tu 
(sebab aku bukan student yang pandai)
walaupun bukanlah straight A pun...hahaha
Tapi aku dapat rasa tempias Barokah itu...
Cuma, sekarang ni bila mak dengan abah dah tak ada
lain sangat rasa...terutama bila nak keluar rumah
tak ada dah salam peluk cium...
tak ada dah doa yang mengiringi setiap kali nak exam
tak ada dah.....
tak ada dah....
tak ada dah....

Allah....
Kau ampunkanlah dosa-dosa kedua ibu dan bapaku
Kau kurniakanlah Syurga buat mereka tanpa hisab...
Aamiin Ya Rabbal Alamin... 

ok, dahla tu...
basah dah baju aku...
tu je yang aku pandai taip...
aku bukan jenis penglipur lara
aku tak pandai nak berhujah
sebab tu result exam aku cukup2 makan je...hahaha
tiba-tiba teringat kat sorang kawan ni..
kitorg xdelah rapat sangat pun...
baru je bertegur sapa...selama ni dok tegur guna isyarat je...hahaha
dia heran bila aku sebut result aku untuk satu subjek yang kitorang sama-sama amik
siap berkerut dahi tu yang tak tahan...
yelah...awak bukan kenal saya pun
mana awak nak tahu saya ni bukan daripada golongan orang yang pandai kan...
cuma dapatlah sikit-sikit tempias pandai daripada kawan-kawan rapat yang pandai-pandai belaka...
hahahaha....sungguh aku tak tipu.
terutamanya subjek yang berkaitan dengan agama hahaha
memang tak pernah dapat A
Result PAI PMR aku C ok...hahaha buat malu je

No comments: